суббота, 15 июня 2013 г.

Модуль 10-11. Рефлексія

Спробую оцінити курс у цілому.

Насамперед, це було складно, але зрозуміло, дещо швидше, ніж хотілося, і ДУЖЕ КОРИСНО!

Завдяки тренінгу зрозуміла, що потрібно по-іншому готувати вчителів, щоб вони дійсно були сучасними і змогли працювати у школі 21 століття. Ми всі відчуваємо, що працювати, як раніше, не виходить, ми жаліємося, що діти стали "не ті", проте вперто навчаємо, як навчали нас колись. Результати такого навчання у низьких рейтингах наших університетів у світі. Інтел пропонує навчитися навчати по-новому.

Ці дещо абстрактні слова набули у процесі навчання особисто для мене більш конкретного значення, зокрема я тепер буду вимагати від студентів розробки ІНСТРУМЕНТІВ, за якими вони  будуть діяти. "Проблема-ідея-шлях реалізації-іструмент" - такий ланцюжок для себе взяла у методичку скарбничку.

Цей ланцюжок хочеться з'єднати по колу, сучасні інструменти не тільки дозволяють вирішувати проблеми, але й виявляти їх.

Як передати відповідальність за власний процес навчання учням так, щоб вони дійсно взяли цю відповідальність, як змінити свою роль вчителя-диктатора на вчителя-помічника, що вміло направляє, керує, коригує, показує шляхи (фасилітує). Казочка? Завдяки вікі, блогам, гуглдокам та іншим сервісам ВЕБ 2.0 це реально можна зробити. У цих сервісах закладені філософські ідеі, що є близькими до ідей відкритої освіти. Вони вже самі по собі є середовищем, що надає ПОТЕНЦІЙНІ можливості для навчання через побудову власної освітньої траєкторії, вчителю потрібно наповнити це середовище так, щоб ПОТЕНЦІЙНІ можливості перетворилися у РЕАЛЬНІ успіхи для кожної дитини. На тренінгу навчають, як це робити. Буду впроваджувати у процес навчання студентів, створюючи місця для спільноі роботи, рефлексіі, оцінювання тощо.

Як навчають на тренінгу? Тим, хто пройшов 3 версію, було набагато легше погодитися з роллю відповідального студента і бачити тренерів у ролі фасилітаторів. Від нових концептуальних ідей навчання провести нас до розуміння, що конкретно мені як вчителю треба зробити, створити, наповнити, змінити, щоб у моєму проекті учні самі ставили цілі, відстежували просування по іх здійсненню, щоб вони здобули ( а не отримали) знання, уміння і навички, закладені у стандарті і програмі та набули навичок 21 століття.

Програму потрібно продовжувати впроваджувати у навчальний процес. 

3 версію впроваджували в академії через моделі семестрових навчальних дисциплін. Переваги й недоліки є в цій моделі як і в кожній іншій. Мені здається було б доречним розробити Програму навчальної дисципліни за формою з Наказу 384 так, щоб пов'язати іі з ОПП відповідної спеціальності, затвердити як типову на рівні Міністерства (подібне було у 3 версії).


Дякую усім за надану можливість навчитись, за співпрацю! Сподіваюсь на подальшу спільну плідну роботу :)

1 комментарий:

  1. Дякую Мариночко! Дуже професійна рефлексія, щира, прониклива!

    ОтветитьУдалить